Školstvo a reforma

Politici tvrdia, že školstvo u nás je neschopné a že nespĺňa požiadavky trhu.

Asi majú pravdu, ale dnes sa už aj deti na základnej triede učia tri jazyky a náročnosť ich štúdia sa odzrkadľuje na ich detskom živote!

V USA deti nevedia ,ani kde je sever a ich školy sú najlepšie na svete!

Nemyslíte si , že tu niečo nie je v poriadku?

Ak študent Slovenského gymnázia ide študovať do USA dokáže naraz urobiť aj tri vysoké školy!

To asi o niečom svedčí!

Ale tým netvrdím, že nič netreba robiť.

 

  • Zjednodušiť deťom učenie

Deti dnes sú veľmi zaťažené situáciou v domácnosti, kde sa rodičia snažia zaobstarať pre seba, čím viac finančných prostriedkov.

Preto sa často stáva,že rodič nemá čas na učenie s dieťaťom!

Preto je potrebné urobiť zmeny a to také aby odbremenili dieťa, ale aj rodiča!

Reforma školstva má za úlohu zjednodušiť štúdium, ale zároveň zvýšiť jej kvalitu.

 

  • Základné školy

Na ZŠ je potrebné vybudovať kamerový systém. V každej triede a aj na chodbách by boli kamery!

Tieto kamery, by prenášali online video so zvukom na internetovú stránku školy!

Rodič, by si tak vedel pozrieť, ako sa jeho dieťa učí, ale zároveň, by videl ak jeho dieťa robí cez prestávku niečo zlé!

Predišlo, by sa tak šikanovaniu, čo je dnes bežný jav!

Zároveň ,by to ochránilo aj učiteľov, nakoľko žiaci, by si tak nedovoľovali.

Učiteľ, by tiež musel svoje chovanie zvážiť!

Dnes väčšina škôl nechce kamery, lebo im vyhovuje keď ich nik nevidí!

Prečo asi?

Ak pod kamerou môže pracovať poladník a aj úradník v banke, tak prečo nie učiteľ?

Či nie sú naše deti cennejšie ako peniaze?

Naviac, ak je dieťa PN mohlo by si prednášku vypočuť doma.

  • Učivo a roky štúdia

Navrhujeme úplné zmeny učiva, ale aj rokov štúdia

1. Stupeň od 1-5 ročník ZŠ, by bol odbremenený od niektorého učiva a aj niektorých predmetov.

Štúdium ,by prebiehalo iba dopoludnia, potom obed a popoludní, by mali  povinnú hodinu v ŠKD, kde by si robili domáce úlohy.

Nie je potrebné zaťažovať rodičov!

Naviac, by sa tak naučili samostatnosti!

Terajšie nezmyselné projekty, ktoré doma robia rodičia, namiesto detí, je úplá blbosť!

Domáce úlohy nesmú byť pre rodiča!

 

2. stupeň by sa zrušil! Nahradila by ho

- Stredná Všeobecná Škola 6-10 ročník(gimnázium)

Väčšina stredných škôl, dnes preberá učivo základnej školy na predmetoch.

Tak, že prečo ich neučiť rovno na základnej škole?Väčšina ZŠ na to má kapacitu!

Tým, že by bolo rozdelené do viac rokov, by sa mohlo rozložiť a jednotlivé látky lepšie prebrať.

Celé, by sa to mohlo volať rovnako, prvý aj druhý stupeň: SVŠ, alebo Gimnázium

A bola, by to kompletná stredná škola, i keď všeobecná!

Nemohlo, by sa stať, že niekoho nevezmú na gymnázium!

Lebo by to bolo pokračovanie ZŠ.

Štúdium, by sa zakončilo maturitou.

 

Dnes je maturita skoro nič, na trhu práce!

Tak by mal možnosť každý mať maturitu.

 

Dnešné stredné školy buď zanikajú, alebo ich študenti nemajú uplatnenie!

Preto v dnešnej podobe sú zbytočné!

 

 

  • Vysoké školy-prvý stupeň (tri roky)

Dnes , každá vysoká škola má svoje katedry.

V budúcnosti by sa to malo zmeniť!

Dnešné stredné a vysoké školy, by sa spojili a vytvorili by tak vysoké školy s praxou.

V podstate všetky vysoké školy v menších aj väčších mestách, by sa museli zmeniť na katedry!

To znamená, že povedzme v Košiciach, by bola katedra techniky, katedra medicíny, katedra elektrotecniky, katedra jazykov, katedra veteriny, katedra železníc,katedra polície,katedra stavieb,ketedra zdravotníctva  a podobne.

Každý študent, by si navolil predmety ktoré chce študovať a tie by navštevoval!

Ak by chcel, mohol by študovať medicínu a jazyky a popri tom aj niečo úplne iné napríklad techniku!

Podľa toho, by mal aj zadelenú prax.

Ak by si vybral dve rozdielne, tak by odpraxoval rovnaký počet hodín v jednom, aj v druhom sektore!

Toto opatrenie, by v podstate dalo možnosť, mať viacero diplomov a aj vedomosti z viacerých oborov!

Dnes, keď je veľká nezamestnanosť je takýto krok viac než potrebný!

To by v podstate znamenalo, že univerzita, by nechŕlila iba ľudí s teoretickými znalosťami, ale aj prax by museli vedieť!

Praxovanie v podnikoch, by dojednávala nová zmluva medzi Ministerstvom Školstva a priemyslom!

Prax by dala hlbšie poznanie všetkým študentom.

Knihy a osnovy, by sa prepracovali, aby dávali potrebnú úroveň a nezaťažovali, by nepotrebnýni informáciami.

Doba ide do predu a aj stroje sa menia!

 

  • Nové technológie

Technologické procesy sú úplne iné než pred 40-timi rokmi, my zatiaľ stále učíme to isté, čo predtým!

Nové zmluvy s podnikmi, by mali zaviesť určité nové postupy a technológie do vyučovania.

Samotná univerzita, by sa s takouto firmou spojila a rokovala, by o možnom učive a poskytnutí informácií novej generácii.(know have)

Univerzita, by mohla firmu, ktorá dá svoje technológie podporiť pri nároku na dotáciu.

Univerzita, by mala takýchto firiem viac, kde by jej študenti aj praxovali a aj by sa učili ich teoretické technológie!

Toto fungovalo za komunizmu dobre, ale teraz to nefunguje vôbec!

Ministerstvo musí nájsť aj páky na firmy, aby súhlasili s takouto formou vzdelávania!

Hlavne nové firmy na Slovensku, by mali podmienku na dotáciu aj tento postup!

 

 

Študenti, by sa učili iba odborné predmety. 2 týždne škola a týždeň prax! alebo 2 týždne prax, ak by študoval 2 školy naraz

Prax, by mohla byť vo viacerých firmách, ako automobilky, železiarne,elektrárne, hlinikáreň a.t.ď.

Postupne, by študent prešiel skoro všetky podniky na Slovensku z jeho zameraním a všade by nabral skúsenosti.

Tak, že by mal predstavu o práci, ktorú bude v budúcnosti robiť.

Znamenalo, by to, ale aj fakt, že nijaká škola, by už nebola podradná.

V zahraničí, by sa mohol preukázať študent diplomom a titulom BC a preukazom praxe,(v Anglickom, Nemeckom aj Slovenskom jazyku) kde by mu každý podnik dal pečiatku o praxi.

Ak by podnik, svoju časť praxe odflákol, sám by si ničil potenciálneho zamestnanca!

Všetky školy, by mali menšie personálne náklady, ak vezmeme do úvahy, že by sa v jednom meste nemuseli nachádzať dve rovnaké katedry!

V podstate, by sa špecializovali na jazyky, techniku, medicínu, a iné..

Z každej by študent dostal diplom a titul.

Každá škola, by bola silne špecializovaná a nemusela, by tak riešiť iné predmety!

Ich náklady, by klesli , ale ich kvalita, by rástla!

Ľahšie je, pri špecializácii na jeden obor, urobiť oveľa vyššiu kvalitu, než sa snažiť udržať kvalitu piatich oborov!

 

  • Vysoké školy- druhý stupeň(4roky,- podľa potreby)

Na druhý stupeň by sa mohol prihlásiť iba človek s ukončeným prvým stupňom VŠ

Všetko by fungovalo, ako na prvom stupni iba, že prax, by sa posunula na vyššie pozície!

Prípadne do laboratórií, alebo špičkových pracovísk.

Po skončení, by absolvoval skúšky a dostal by titul a diplom.

 

  • Financovanie

Vysoké školy by sa platili!

Na tento účel by Ministerstvo školstva poskytovalo študentskú pôžičku, ktorú by mohol dostať každý občan SR.

Pôžička by bola splatná po skončení štúdia s akýchkoľvek dôvodov iných než úspešne ukončenie s diplomom!

Ale každý, kto by skončil s diplomom, by dostal svoju čiastku späť!(Iba Slovenský občan)

Náklady na školu, by mu preplatil Štát v prípade, ak sa zamestná v trvalom pracovnom pomere a odpracuje na Slovensku 3 roky!

Školy by si museli vystačiť s platbou za školné. To by sa po konzultácii s riaditeľmi určilo rozumne!

Platy Dekanov a učiteľov by určila nová smernica!

Zamedzilo by sa tak diskriminácii, hlavne žien!

Diskusná téma: Školstvo

Dátum: 27.07.2012

Vložil: Matúš

Titulok: kamery

Neviem či vytvorenie ďalších "robotov" do systému má zmysel, žiaci by mali mať právo na súkromie a zrušiť im ho kvôli blahu spoločnosti neznie dobre. Môj názor je že najdôležitejšia vec má byť jednotlivec nie štát/inštitúcia/spoločnosť a jeho právo na súkromie. A to že ho niekto zneužije je smutné ale je to prejav slobodnej vôle.

Dátum: 16.03.2012

Vložil: Majkl65

Titulok: Školstvo

„Na ZŠ je potrebné vybudovať kamerový systém. V každej triede a aj na chodbách by boli kamery! Tieto kamery, by prenášali online video so zvukom na internetovú stránku školy! Rodič, by si tak vedel pozrieť, ako sa jeho dieťa učí, ale zároveň, by videl ak jeho dieťa robí cez prestávku niečo zlé!“ Len toto nie, absolútne porušenie slobody! Nedemokratické, iným slovom totalita. Šikanovanie treba riešiť ináč, dohovorom s pedagógom, psychológom, rodičom, vybitím energie, odstránením či zjemnením príčiny hnevu agresora. O tom, že sa kamerám na školy nechce sa nedivím, preboha! Kto by chcel byť sledovaný – a takto? Nemyslím, že to má niečo zo zakrývaním šikany. Mimo to dnes existujú prípady ktoré sú veľmi ťažko zvládnuteľné, kamery by nič nevyriešili.
Zrušiť 2. Stupeň a nasmerovať to na gymnázia? Gymnázium je len podrobnejšia základná škola, sám študujem na gymnáziu takže tomuto tvrdeniu môžeš veriť. Zmeniť celý učebný systém, deti by nemali sedieť a počúvať (budovanie pasivity) a dostávať rozkazy (pokorenie osobnosti, pocitu vzbury). Celý školský systém treba reformovať! Radšej šťastný smetiar ako neurotický manažér. Takýto systém škôl začala používať najprv cirkev aby vyrobila svojich panákov a neskôr túto úlohu prebral štát.
K maturite. Ak je na nič a môže ju mať každý, je to ako ju nemať. Dnešné pomáhanie profesorov, znižovanie úrovne atď. aj retardovaný má maturitu. Ak ju môže mať skutočne každý, tak ju zrušme! Zbytočné financie, papierovačky, stres, ďalšie rozkazovanie že ak nebudeš mať tak si si posral život, čo je v skutočnosti bohužial pravda. Ale testovanie a súhrn vedomosti by mal byť. Ale skôr dbať na tú motiváciu pretože takmer nič z toho človek nevyužije ani v odbore ktorý ho zaujíma (predmet bio, odbor bio), väčšina maturantov všetko zo polovice septembra zabudne a potom sa pýtajú: na čo som tam chodiL?? Toto je učenie sa násilím, donucovaním, príkazmi a bez motivácie. A učenie sa toho, čo sa jednotlivcovi prieči. Školstvo treba vynikajúco premyslieť.
Praxovať na VŠ je dobré, ale ako budú praxovať napr. architekti? Zamestnajú ich? Jediná možnosť ktorá je im najbližšia je navrhovať projekty na PC, čo aj robia.
„3 týždne škola a týždeň prax“ Ak by to bolo možné (viď príklad hore) tak by to bolo super. V nasl. 4 rokoch by prax nemohla byť na tak vysokej úrovni, pretože najprv treba teóriu. Ono je to už tak, že VŠ ti dáva základné znalosti z odboru ktorý študuješ, ak chceš viac musíš študovať sám.
Financovanie. Školy 100% štátne (mala by tam byť konkurencia aby sa školy vyvíjali, no nie súkromná), financovanie zo štátneho rozpočtu. Študovať by mohol každý kto by chcel a mal by predpoklady (postihnutý, či inak dis...)

Dátum: 27.03.2012

Vložil: sando

Titulok: Re:Školstvo

Kamery sú jediný spôsob, ako ukončiť šikanu! Skoro v každej triede sa nájde jeden žiaak, ktorý úplne zmení život ostatním, iba kvôli tomu, že sa nezmestí do kože! Tomu sa musí urobiť koniec! Keď si zvykli predavačky a bankári na kamery, tak si zvyknú aj školáci!

Pridať nový príspevok