Dátum: 16.03.2012

Vložil: Majkl65

Titulok: Školstvo

„Na ZŠ je potrebné vybudovať kamerový systém. V každej triede a aj na chodbách by boli kamery! Tieto kamery, by prenášali online video so zvukom na internetovú stránku školy! Rodič, by si tak vedel pozrieť, ako sa jeho dieťa učí, ale zároveň, by videl ak jeho dieťa robí cez prestávku niečo zlé!“ Len toto nie, absolútne porušenie slobody! Nedemokratické, iným slovom totalita. Šikanovanie treba riešiť ináč, dohovorom s pedagógom, psychológom, rodičom, vybitím energie, odstránením či zjemnením príčiny hnevu agresora. O tom, že sa kamerám na školy nechce sa nedivím, preboha! Kto by chcel byť sledovaný – a takto? Nemyslím, že to má niečo zo zakrývaním šikany. Mimo to dnes existujú prípady ktoré sú veľmi ťažko zvládnuteľné, kamery by nič nevyriešili.
Zrušiť 2. Stupeň a nasmerovať to na gymnázia? Gymnázium je len podrobnejšia základná škola, sám študujem na gymnáziu takže tomuto tvrdeniu môžeš veriť. Zmeniť celý učebný systém, deti by nemali sedieť a počúvať (budovanie pasivity) a dostávať rozkazy (pokorenie osobnosti, pocitu vzbury). Celý školský systém treba reformovať! Radšej šťastný smetiar ako neurotický manažér. Takýto systém škôl začala používať najprv cirkev aby vyrobila svojich panákov a neskôr túto úlohu prebral štát.
K maturite. Ak je na nič a môže ju mať každý, je to ako ju nemať. Dnešné pomáhanie profesorov, znižovanie úrovne atď. aj retardovaný má maturitu. Ak ju môže mať skutočne každý, tak ju zrušme! Zbytočné financie, papierovačky, stres, ďalšie rozkazovanie že ak nebudeš mať tak si si posral život, čo je v skutočnosti bohužial pravda. Ale testovanie a súhrn vedomosti by mal byť. Ale skôr dbať na tú motiváciu pretože takmer nič z toho človek nevyužije ani v odbore ktorý ho zaujíma (predmet bio, odbor bio), väčšina maturantov všetko zo polovice septembra zabudne a potom sa pýtajú: na čo som tam chodiL?? Toto je učenie sa násilím, donucovaním, príkazmi a bez motivácie. A učenie sa toho, čo sa jednotlivcovi prieči. Školstvo treba vynikajúco premyslieť.
Praxovať na VŠ je dobré, ale ako budú praxovať napr. architekti? Zamestnajú ich? Jediná možnosť ktorá je im najbližšia je navrhovať projekty na PC, čo aj robia.
„3 týždne škola a týždeň prax“ Ak by to bolo možné (viď príklad hore) tak by to bolo super. V nasl. 4 rokoch by prax nemohla byť na tak vysokej úrovni, pretože najprv treba teóriu. Ono je to už tak, že VŠ ti dáva základné znalosti z odboru ktorý študuješ, ak chceš viac musíš študovať sám.
Financovanie. Školy 100% štátne (mala by tam byť konkurencia aby sa školy vyvíjali, no nie súkromná), financovanie zo štátneho rozpočtu. Študovať by mohol každý kto by chcel a mal by predpoklady (postihnutý, či inak dis...)

Pridať nový príspevok